Wybierając archetyp tanka musimy mieć świadomość konsekwencji tej decyzji. Do plusów na pewno możemy zaliczyć jego niezbędność w każdej grupie. Wśród graczy szukających drużyny obrońca jest chyba najbardziej poszukiwaną postacią. Dodatkowo duża ilość życia i pancerza gwarantuje nam większą wyrozumiałość na popełnione błędy - nie zostaniemy pokonani jednym ciosem przeciwnika, dlatego, że nie wykonaliśmy uniku na czas. Gra nie wymaga od nas uderzania w klawiaturę niczym wytrawny pianista, nie oznacza to jednak, że nasza rozgrywka będzie polegała na staniu w miejscu i czekaniu, aż inni poradzą sobie z wrogami. W wachlarzu naszych umiejętności znajdziemy, oprócz generatorów threat'u również buffy i synergie wspomagające kompanów, umiejętności skracające dystans między Tobą a oponentem, a nawet przywracanie niewielkiej ilości utraconych punktów życia.
Należy pamiętać, że ze względu na swoją specyfikę ten archetyp jest szczególnie odradzany osobom planującym grać solo. Niski DPS oraz brak zadowalającego sposobu przywracania punktów życia czyni z samotnej walki prawdziwą katorgę, a swój prawdziwy potencjał odsłania dopiero wśród towarzyszy.
Od naszego stylu gry oraz doboru odpowiedniej umiejętności do sytuacji na polu walki zależeć będzie z jakimi przeciwnościami, jako drużyna jesteście w stanie sobie poradzić. To na tanku oraz kleryku spoczywa większość odpowiedzialności za rezultat na polu walki, szczególnie w PVE. Obie te klasy nie mogą pozwolić sobie na nie zwracanie uwagi lub odchodzenie od klawiatury w czasie trwania bitwy, gdyż może to oznaczać klęskę dla całej drużyny.
Uderzasz dwukrotnie w obszar przed sobą, zadając obrażenia fizyczne przy każdym cięciu. Generuje Zagrożenie (Threat).
Rzucasz sztandar zagrzewający do walki w wybrane miejsce, który po upadku tworzy Pole Absorpcyjne. Ty i sojusznicy wchodzący w jego obszar otrzymujecie tymczasowe zdrowie odpowiadające części waszego maksymalnego zdrowia. Efekt może być zastosowany na danym celu tylko raz na pewien czas.
Wymierzasz i rzucasz włócznię na łańcuchu w kierunku celu, raniąc pierwszego przeciwnika, którego trafi, i natychmiast przyciągając go do siebie. Trafiony przeciwnik zostaje spowolniony, a efekt ten stopniowo słabnie przez kilka sekund.
Wszystkie grafiki oraz filmy użyte przy tworzeniu tej podstrony są własnością intelektualną Intrepid Studios i zostały użyte za zgodą w celach non profit.