Łucznik nastawiony na atakowanie pojedynczego przeciwnika. W grupowej rozgrywce oprócz zadawania obrażeń odpowiedzialny za unieruchamianie przeciwników jedną z najlepszych umiejętności crowd control - Vine Field - szczególnie potrzebnej w masowej walce PVP. Kolejną, ważną dla grupy cechą rangera jest możliwość zwiększenia prędkości poruszania się postaci - Strider. Dzięki temu skillowi przyspieszona może zostać również karawana, co w połączeniu z długim czasem działania ma realny wpływ na wzrost bezpieczeństwa oraz przyspiesza generowanie przychodu w czasie tej niebezpiecznej podróży.
Decydując się na ten archetyp możemy być przekonani iż gra nim da nam sporo przyjemności, musimy jednak pamiętać, że w wielu aspektach jest dość niewymagający, co dla niektórych może być największą zaletą, dla innych najgorszym przekleństwem. Z jednej strony jedyną rolą rangera w grupie jest zadawanie obrażeń, co pozwala na relatywnie spokojną rozgrywkę. Z drugiej strony brak wyraźnej unikalności tej klasy sprawia, że przy konstruowaniu drużyny łatwo pominąć lub zastąpić łucznika, co może przysparzać ogromu trudności w trakcie szukania grupy.
Grając w pojedynkę, ogromnym problemem stanowić będzie brak umiejętności przywracających utracone punkty życia, dlatego podstawową strategią walki jest trzymanie przeciwników na dystans (po ang. kiting). Ułatwia nam to szereg umiejętności - od przyspieszania prędkości poruszania się oraz odskoki - np Disengage, przez spowolnienie przeciwników np Enchance Armament: Weight, czy na ich całkowitym zatrzymaniu kończąc - np Bear Trap. Wymaga to od nas jednak sporego zaangażowania, by nieustannie poruszać się wokół oponenta oraz stwarza śmiertelny problem w ciasnych lokalizacjach.
Ładujesz strzał snajperski, który zadaje obrażenia fizyczne wybranemu wrogowi.
Uderzasz wrogów przed sobą, jednocześnie wykonując salto w tył. Cele trafione tą umiejętnością otrzymują obrażenia fizyczne i zostają spowolnione.
Wystrzeliwujesz nieprzerwaną salwę strzał w kierunku celu przez kilka sekund, zadając obrażenia fizyczne przy każdym strzale.
Wszystkie grafiki oraz filmy użyte przy tworzeniu tej podstrony są własnością intelektualną Intrepid Studios i zostały użyte za zgodą w celach non profit.