Jeden z najbardziej uniwersalnych, poza Summonerem, dostępnych archetypów. Dzięki swoim unikalnym melodiom przywracającym punkty many jest w czołówce koniecznych klas w każdej drużynie. W przypadku, gdy ta rola w drużynie jest już wypełniana, kolejny bard z powodzeniem znajdzie swoje miejsce wśród kompanów jako buffer zadawanych obrażeń, co w połączeniu z przyzwoitymi atakami jest w stanie z łatwością zastąpić typowego DPSa. Dodatkowym atutem, o którym nie można zapominać, są umiejętności leczące, które, mimo iż nie dorównują tym z wachlarza kleryków, są w stanie utrzymać tanka przy życiu, szczególnie w mniejszej grupie.
Jak to zwykle bywa z uniwersalnością - w każdej dziedzinie znajdą się lepsi, a to głównie możliwość regenerowania many jest, na tą chwilę, umiejętnością wyjątkową dla barda. Konieczność pilnowania jej poziomu może być uciążliwe dla osób skupiających się na zadawaniu obrażeń. Dodatkowo, ze względu na stosunkowo dużą ilość aktywnych umiejętności gra bardem nierzadko wymaga używania wymyślnych kombinacji klawiszowych lub posiadania myszy wielofunkcyjnej co może nie być zachęcające dla części graczy.
W samotności nasz śpiewak - tancerz - akrobata daje sobie świetnie radę, ma znośny dps, jest w stanie się podleczyć i nie jest zmuszony do częstych regeneracji ze względu na manę. Oczywistym plusem jest również wysoka mobilność, poza przyspieszającą ruch melodią dostępna jest również umiejętność Flourish - taneczny ślizg w kierunku, w którym podążamy dający nam krótkie, dodatkowe zwiększenie prędkości poruszania się.
Leczysz siebie oraz pobliskich sojuszników co sekundę i nakładasz na każdego z nich osłonę w momencie, gdy wejdą w obszar tańca.
Ślizgasz się płynnie w wybranym kierunku. Może być użyte równocześnie z dowolną inną umiejętnością.
Nakładasz na cel efekt Marionetki. Cel nie może podejmować żadnych akcji w trakcie trwania Marionetki.
Wszystkie grafiki oraz filmy użyte przy tworzeniu tej podstrony są własnością intelektualną Intrepid Studios i zostały użyte za zgodą w celach non profit.