Potężni magowie, dla których władanie Esencją przychodzi najłatwiej, są zdecydowanie najczęstszym wyborem wśród graczy chcących zajmować się zadawaniem obrażeń. Nie jest to przypadek, ponieważ poza personalnymi preferencjami wybór ten jest również uzasadniony praktycznymi zaletami - to ich zaklęcia są najskuteczniejsze przeciwko całym grupom przeciwników jednocześnie, co w znaczący sposób przekłada się na wydajność całej grupy. Co więcej, dzięki dużemu zasięgowi swych czarów, władający nimi magowie nie muszą obawiać się o zbyt częste utraty swych punktów życia, co umożliwia im na skupieniu się na potędze swych ataków.
Popularność czarownika nie jest niczym zaskakującym, jest w stanie zapewnić ogrom satysfakcji swoim zwolennikom oraz przekonać do siebie rzesze niezdecydowanych. Konsekwencją tego może być trudność z pozyskaniem oręża oraz ekwipunku - duża ilość chętnych czarowników oraz często współdzielone zainteresowanie na te same przedmioty z klerykami, bardami oraz summonerami może w znaczącym stopniu utrudnić i wydłużyć proces kolekcjonowania najpotężniejszych przedmiotów.
Samotne stawianie czoła przeciwnościom może sprawiać niemałe trudności. Typowy mag ma niewiele punktów życia, a jego pancerz nie zapewnia wystarczającego bezpieczeństwa - dlatego samotna walka z wrogiem musi opierać się na utrzymywaniu odległości od przeciwnika, a każdy błąd może skończyć się porażką, szczególnie że w wachlarzu umiejętności nie znajdziemy żadnej, która by w jakikolwiek sposób przywracała utracone punkty życia.
Wystrzeliwujesz salwę 7 pocisków magicznych w kierunku celu, zadając obrażenia magiczne.
Wypuszczasz pocisk lodu w kierunku celu, zadając obrażenia od lodu i nakładając efekt spowolnienia.
Wypuszczasz potężny piorun, który trafia główny cel, a następnie łańcuchowo rozchodzi się do 5 pobliskich wrogów, zadając każdemu obrażenia od błyskawic.
Wszystkie grafiki oraz filmy użyte przy tworzeniu tej podstrony są własnością intelektualną Intrepid Studios i zostały użyte za zgodą w celach non profit.