DARK STAR
Witamy w poradniku do lvl'owania. Tutaj dowiesz się jak szybko wbijać poziom w grze Ashes of Creation, poprzez zabijanie potworów, zbieractwo lub questowanie. Ty wybierasz swój sposób wbicia tego poziomu, a przy okazji jest to też sposób na zdobyciu środków na życie i/lub ważnych surowców w grze.
The Scaled Altar(Jundark):
EXP: duży
Trudność: duża
Zalecana drużyna: pełna
Drop średni, niemożliwe oszacowanie oblegania
The Reliquary:
EXP: średni
Trudność: duża
Zalecana drużyna: pełna
Drop średni, niemożliwe oszacowanie oblegania. Przeciwnicy to tylko konstrukty jak na Sephillionie
Pools of stench(Jundark):
EXP: średni
Trudność: duża
Zalecana drużyna: pełna
Drop słaby, miejscówka średnio oblegana. Przeciwnicy to głównie slimy, niekiedy rośliny i kilka named goblinów, które dropią bardzo dobry gear pod survi.
Apothecarium Dreadmire:
EXP: duży
Trudność: średnia
Zalecana drużyna: pełna
Drop średni, miejscówka średnio oblegana. Przeciwnicy to nagi na 28-30 poziomie, które dropią głównie broń i biżuterię na 20.
Beffalen Forge:
EXP: duży
Trudność: duża
Zalecana drużyna: pełna
Drop bardzo słaby, miejscówka mocno oblegana. Przeciwnicy to głównie szkielety lub nieumarłe krasnoludy, idzie się tam głównie żeby zabijać named moby i expić, bo gear z mobów jest fajny, ale ogromnie rzadki. Do tego trzeba mieć się na baczności podczas każdej walki, bo każdy mobek ma jakieś pokręcone umiejętności.
Pajączki:
EXP: średni
Trudność: średnia
Zalecana drużyna: 1-2
Drop średni, miejscówka mocno oblegana. Zwykłe pajączki z 18-20 poziomem, ich drop to tylko kupy, glint i czasami spider coccon, potrafią zatruwać i zadawać dodatkowe obrażenia w czasie, więc zalecane nie brać zbyt dużo jeśli ich nie zabijemy w 5 sekund.
Wyderki:
EXP: średni
Trudność: niska
Zalecana drużyna: 1-2
Drop średni, miejscówka umiarkowanie oblegana. Zwykłe wydry z 18-20 poziomem, ich drop to tylko kupy i glint, nie stanowią dużego zagrożenia, rogue da radę robić w nieskończoność, kleryk może mieć małe problemy
Palisada na drodze Winstead-Halcyon:
EXP: średni
Trudność: średnia
Zalecana drużyna: 5+(Tank i Cleric)
Drop słaby, miejscówka umiarkowanie oblegana. Przeciwnicy są ci sami co w Steel Bloomie, ale nie dropią setów i nie respią się 20 lvl'e.
Snakebite Stash(Pocket dungeon Aithanahr):
EXP: średni
Trudność: bardzo mała
Zalecana drużyna: 5+(Tank i Cleric)
Drop średni, miejscówka średnio oblegana. Przeciwnicy to głównie nagi, które dropią gear na 10 lub 20 poziom. Nie stanowią żadnego zagrożenia.
Obszary w około każdego miasta na tropikach:
EXP: duży
Trudność: duża
Zalecana drużyna: pełna
Drop średni, brak możliwości oszacowania oblegania. Przeciwnicy to flayerzy, assassini, iguany, krokodyle, pająki, golemy, grzyby, hipopotamy, skaraby.
Verdance ruins(Pocket dungeon Tangle Post):
EXP: duży
Trudność: duża
Zalecana drużyna: 6+(Tank i Cleric)
Drop średni, miejscówka mocno oblegana. Przeciwnicy to głównie szkielety, które wybuchają i się odradzają i 1 named mob, który dropi bardzo dobry longbow na 20, a same moby też dropią gear na 20.
Citadel of the Steel Bloom(Winstead LVL 3):
EXP: ogromny
Trudność: ogromna
Zalecana drużyna: pełna
Drop średni, miejscówka ogromnie oblegana, dochodzi do rękoczynów. Przeciwnicy niewybaczający błędów, rzucają gear na 10, a dodatkowo na 20, jeżeli sam mob posiada 20 poziom, dodatkowo lecą przedmioty setowe na każdy materiał.
Wreckage of Carphin:
EXP: średni
Trudność: bardzo duża
Zalecana drużyna: pełna
Drop średni, miejscówka średnio oblegana. Przeciwnicy to głównie nieumarli i konstrukty. Zombie dropią gear, a do tego są wolne, więc łatwo je kitować, ale Thaumaturgi, rzygają trucizną na ziemię, która zadaje duże obrażenia i zmniejsza otrzymywane leczenie o 100%, zombie też ten efekt nakładają przy autoataku. Szkielety wskrzeszają się przy śmierci i mają szansę też wybuchnąć przy śmierci. Magowie Sighted rzucają AoE, które łatwo idzie uniknąć, ale zadaje chorędalne obrażenia. Oculary stanowią ogromne zagrożenie i pod żadnym pozorem ich nie lurować, jeśli już zostały zlurowane, to trzeba je jak najszybciej zabić i też przerywać im wszystkie umiejętności, Oculary wydają dźwięk podobny tak jakby do świstu powietrza.
Remnants of Sephillion:
EXP: duży
Trudność: duża
Zalecana drużyna: pełna
Drop niezły, miejscówka ogromnie oblegana. Przeciwnicy są to głównie konstrukty, magowie i duchy, wszyscy dropią gear, ale mają dużą wytrzymałość i całkiem mocno biją
Plaża na tropikach:
EXP: średni
Trudność: duża
Zalecana drużyna: 1+
Drop średni, obleganie niemożliwe do oszacowania. Przeciwnicy to głównie kraby, rzucają co prawda mięso i skorupy, ale na to bym nie liczył, a do tego trochę biją
Shardlingi na północ od Aithanahr:
EXP: średni
Trudność: bardzo niska
Zalecana drużyna: 1+(Tank/Ranger/Mage nie solo)
Drop średni, miejscówka mocno oblegana. Przeciwnicy to małe fioletowe golemy, biją bardzo mało, ale mają umiejętność tarczy, która zadaje obrażenia i odbija część obrażeń skierowanych od frontu, rzucają glint, earth rune(1S) i kamień w zależności od ich poziomu(1-9 - basalt/granite, 10-19 - slate, 20+ limestone) LVL mobów zależy od lvl'u Aithanahru. Spot polega na pullowaniu całego respa i biciu ich AoE
Oakenbane Keep(Miraleth LVL 3):
EXP: duży
Trudność: Ogromna
Zalecana drużyna: pełna
Drop średni, miejscówka ogromnie oblegana. Przeciwnicy to głównie gobliny, borki i wilki(wszystko 3*), każdy przeciwnik stanowi duże zagrożenie, szczególnie Flayer ze względu że nie ma możliwości kitowania mobów, ponieważ jest tam tak dużo mobów.
Wysepka na zachód od Carphinu:
EXP: duży
Trudność: duża
Zalecana drużyna: pełna
Drop okropny, obleganie prawie żadne. Przeciwnicy są to magowie, którzy rzucają AoE spella, którego wystarczy uniknąć, ale bije chorędalne obrażenia i ma chyba z 80% szansy na kryta, dropu z nich nie ma żadnego oprócz glintu i corrupted blood.
Wieża "Shaolin" pod New Aela:
EXP: średni
Trudność: średnia
Zalecana drużyna: 5+(Tank i Cleric)
Drop z mobów średni, dodatkiem są skrzynki, które dropią 2k EXPA i dają 1S w glincie, a mają respawn 3 min. Obleganie słabe. Przeciwnicy to nieumarli, mimic i dobry kamienny towarzysz, którego lepiej zostawić w spokoju!(18 lvl 3*)
Polana pod Windansea:
EXP: bardzo duży
Trudność: duża
Zalecana drużyna: 4+[(Tank i Cleric)Całe party musi mieć conajmniej 75+powera] lub pełna drużyna
Drop niski, obleganie trudne do oszacowania. Przeciwnicy to flayer, assassin i iguana. Flayer nie ma wiru, więc jest kukłą do bicia podczas kitowania, assassin zachowuje się jakby miał epilepsję, ADHD i niezdecydowanie co do celu który ma uderzyć, a iguana co jakiś czas rzyga trucizną na ziemie, która zadaje 200 obrażeń na sekundę. Drop jest taki, że więcej możesz go dostać żebrając pod marketplacem.
Hall of Judication:
EXP: średni
Trudność: średnia
Zalecana drużyna: pełna
Drop średni, miejscówka bardzo mocno oblegana. Przeciwnicy to głównie gobliny, dropią gear i dodatkowo respi się też kilka named mobów, w tym jeden z którego leci BIS greatsword
Wysepki pomiędzy Ursine Caves a Hall of Judication:
EXP: średni
Trudność: niska
Zalecana drużyna: 6+(Tank i Cleric)
Drop średni, niski poziom oblegania. Przeciwnicy to głównie minotaury i nieumarli, więc dropią gear
Vault of the Emigrant(Pocket dungeon na pustyni):
EXP: średni
Trudność: duża
Zalecana drużyna: pełna
Drop średni, obleganie niemożliwe do oszacowania. Przeciwnicy humanoidalni, dropią gear, dodatkowo są tam skorpiony i 2 named moby
Daragal Estate środek:
EXP: średni
Trudność: średnia
Zalecana drużyna: pełna
drop słaby
Daragal Estate Named moby loop:
EXP: bardzo duży
Trudność: BARDZO DUŻA
Drop słaby - potężny(zależy od szczęścia), miejscówka bardzo mocno oblegana. W środku będziemy bili wszystko co się napatoczy, od nieumarłych, goblinów po grzyby, dropem raczej będzie tylko glint. Na named mobach, biegamy tylko od jednego do drugiego, omijając wszystko po drodze.
Flayery pomiędzy Baneswood a Gemspring:
EXP: duży
Trudność: duża
Zalecana drużyna: pełna
Drop niezły, miejscówka średnio oblegana. Przeciwnicy humanoidalni, co znaczy że dropią gear, tank potrzebuje wprawy w kitowaniu i blokowaniu, postacie melee nie mogą bić od przodu, największym zagrożeniem jest Wir, który poprzedza zatrzymanie się w miejscu i psychodeliczny śmiech przez prawie 2 sekundy.
Daragal Estate kwiatki i pojedyncze moby:
EXP: niski
Trudność: średnia
Zalecana drużyna: 4+(Tank i Cleric)
Drop mizerny, miejscówka bardzo mocno oblegana. Przeciwnicy to głównie nieumarli i kwiaty, ale z brakiem dropu. Uważać trzeba na wszystko czego nie będziemy w stanie zabić.
Dane są aktualne na dzień 02.07.2025r i patch 0.13.1. Za wszelkie błędy i odstępstwa autor nie bierze odpowiedzialności.
Podziękowania za pomoc dla osób - Almariel, Charles Baham, Palinek i Meoni. Podziękowania też dla Beoumunt za zredagowanie tekstu.
Jest to też jedna z miejscówek do expienia jak i dropienia glintu, gdyż respi się tam 5 skrzynek co 2,5 min gdzie każda daje 1 zielony glint i 2054 expa, a do tego przeciwnicy to 10-14 lvle z 0* lub 1* i mimici 14-15 lvl 2*.
Ogółem, nagroda to 1 Golda za wszystkie 7 Questów i 215.160 EXPA. Same Questy powinny zająć koło godziny dla Rogue/Rangera.
Quest 7: Portrait of the Rose, do zdobycia w Citadel of the Steel Bloom(tylko jak Winstead ma 3 LVL node'a). Musimy udać się do jednego z budynków, który znajduje się na południowy wschód i wejść na 1 piętro, wtem ukaże się nam obraz na jednej z krótszych ścian. Zalecam pójść tam całym party lub użyć niewidzialności.
Quest 6: Greyshore Starchart, do zdobycia na górce na północny-zachód od Lion's Hold. Wystarczy wejść w interakcję ze zwłokami.
Quest 5: Helmet of Stormrazer, do zdobycia w Church of the Seven Stars. Wystarczy zabijać 1* moby o nazwie Mournful Revenant. Drop rate jest bliski 100%.
Quest 4: Briarmoor Taxes, do zdobycia w Brairmoor Farms. Wystarczy wejść do stodoły i wejść w interakcję ze skrzynką.
Quest 1: Highwayman Oath, do zdobycia w Highwayman Hills. Przy dużym oblężeniu spotów jest to łatwe do zrobienia, bo wystarczy wejść na samą górę i zrobić interakcję z kartką wbitą w ścianę.
Quest 3: Statue of GOM, do zdobycia w Oakenbane Keep. Jeśli Miraleth nie ma poziomu 3 node'a to jest to super łatwe, ale jeśli już posiada, to jest to ciężkie do zrobienia nawet na niewidzialności. Normalnie proponuję robić to w całym party.
Quest 2: Scale of Sillasia, do zdobycia w Wreckage of Carphin. Bardzo ciężkie do zdobycia, nawet w 8 osobowym party będzie ciężko tam dojść, najłatwiejsze będzie to dla Rogue/Ranger, ze względu na niewidzialność.
Cloak and Gavel - Początek Plunder Questów
Plunder Quest dostępne jako ciekawostka i zabicie czasu, bo niestety nie są warte Waszego czasu.
NPC który daje Questa nazywa się "Outcast", stoi on w południowej części Lion's Hold za posągiem anioła. Żeby rozpocząć Quest trzeba zapłacić 1 GOLDA.
Gravepeak:
EXP: średni
Trudność: duża/bardzo duża
Zalecana drużyna: pełna
Drop słaby, miejscówka słabo oblegana. Przeciwnicy to z rana Forsakeny jak w Steelbloomie, a w nocy zombie. Miejscówka ma mało miejsca na sprawne kitowanie, do tego zombie nakładają debuffa -100% otrzymywanego leczenia.
Tower of Carphin:
EXP: duży
Trudność: duża
Zalecana drużyna: pełna
Drop średni, miejscówka bardzo mocno oblegana, dochodzi do rękoczynów. W wieży są konstrukty tak jak na Sephillionie, magowie, oculary, kryształowe golemy i thaumaturgi. Gear który wypada jest na 20, w tym lecą przedmioty setowe i przedmioty z lifestealem
(I teraz zaczyna się Chain Quest, który dezaktywuje drugi Chain Quest.)
Hunting rządzi się trochę innymi prawami, bo głównie będziemy zabijać stworzenia w danym miejscu, żeby zrespił się Nam mobek do huntingu, dlatego na początku będziemy celowali tylko w gremy, ze względu że z ich skóry robi się ekwipunek i to nie tylko skórzany. Najlepszymi miejscami będą te zaznaczonej tutaj.
Wbijać poziom też można zbierając surowce, tym samym podbijając swoje Artisan skille, składując surowce na sprzedaż/przekształcenie ich w gear i sprzedaż innym graczom. Proponuję zbierać w stylu szarańczy, czyli wykopywać i ścinać wszystko co jest w zasięgu wzroku, biorąc na priorytet copper/zinc/ruby, ponieważ z nimi zawsze jest największy problem. Każdy wydobyty surowiec daje Nam 15-55 EXPA (zależnie od naszego LVL'a) do postaci za każdy wydobyty surowiec i 80 EXPA do zbieractwa, co jest super alternatywą dla expienia na spotach, ponieważ nie dość że wbijamy w tym samym tempie lub nawet szybszym poziom, to jeszcze napędzamy gospodarkę serwera dostarczając surowce lub całe przedmioty, jeżeli będziemy mieli taką ochotę. Niestety tym sposobem nie dostajemy weapon EXP.
Proponuję zacząć zbieractwo dopiero jak skończymy Nasze Questy lub wbijemy 10 poziom, ze względu na większą szansę przeżycia w głuszy. Dobrym sposobem będzie też zebranie sobie surowców zielonych na narzędzia Novice, przerobienie ich i zrobienie odpowiadających Nam narzędzi, bo mają one większą wytrzymałość i dają mały bonus do szybkości zbierania.
Highwayman Hills budynek:
EXP: duży
Trudność: duża
Zalecana drużyna: pełna
Drop duży, miejscówka ogromnie oblegana. Przeciwnicy ci sami co poza budynkiem, ale mają 3* i 14-15 lvl.
Ursine Caves:
EXP: słaby
Trudność: średnia
Zalecana drużyna: pełna
Drop słaby, miejscówka średnio oblegana. Przeciwnicy są ogromnie różnorodni, do tego są 3 named moby, ale 2 z nich mają słabe itemy
Skorpiony na pustyni:
EXP: średni
Trudność: NIEMOŻLIWA
Zalecana drużyna: pełna
Drop słaby, nikt o zdrowych zmysłach tego nie będzie robił. Przeciwnicy to małe skorpiony, które się zakopują pod ziemię i wyskakują na jeden cel, tylko że zadają około 400 DMG z wyskoku, a zazwyczaj ich wyskakuje 8 na pulla(matmę zostawiam Wam), można im to przerwać poprzez snare'a lub stuna jak są pod ziemią. Drop to kupy i trochę run ziemi.
Gemspring:
EXP: średni
Trudność: niska
Zalecana drużyna: 3+(niewymagany Cleric)
Drop mizerny, miejscówka bardzo mocno oblegana. Przeciwnicy to duże pająki, z brakiem dropu i bez żadnych wyzwań. Na miejscu znajdują się 2 Named moby, pająk Ysshokk, który dropi magiczne rękawiczki na 10 i golem, którego unikać za wszelką cenę!
Highwayman Hills:
EXP: duży
Trudność: umiarkowana
Zalecana drużyna: pełna
Drop duży, miejscówka niemożliwie oblegana, dochodzi do rękoczynów. Przeciwnicy humanoidalni, dropią gear, receptury i tokeny w dużych ilościach, ale na starcie serwera jest wprost niemożliwe dopchanie się na spota. Miejscówka posiada bardzo dużą ilość Named mobów. Zagrożenia, każdy firestarter którego TRZEBA silencować jak rzuca flamethrowe'a i każdy sniper jak używa kill shot'a.
Church of the Seven:
EXP: duży
Trudność: średnia
Zalecana drużyna: 6+(Cleric i Tank)
Drop średni, miejscówka masowo oblegana. Przeciwnicy nieumarli, co znaczy że dropią gear, przeciwnicy mogą wybuchać po śmierci i mogą się wskrzeszać po śmierci, zalecane używanie "purge'a" i ostrożność w melee.
Minotaury niedaleko 2nd Sword Outpost:
EXP: średni
Trudność: średnia
Zalecana drużyna: 3+ osób(niewymagany Cleric).
Drop bardzo niski, miejscówka rzadko oblegana. Przeciwnicy humanoidalni, co znaczy że dropią gear, dropią głównie glint, crushed monocle i broken mirror.
Uwagi: trzeba unikać skilli warriora.
Po oddaniu wszystkich Questów później mamy do wyboru 2 warianty chain Questów, pierwszy dłuższy i cięższy, z lepszymi nagrodami i bez zbaczania z obranej ścieżki, drugi łatwiejszy, ale za to z większą ilością przemieszczania się po mapie.
Po tym jak dotrzemy do wioski, musimy porozmawiać z NPC który skończy nasze zadanie. Da nam też nowego Questa "The Sweat of your Brow", w którym po kolei musimy zebrać materiały żeby zrobić sobie narzędzia. W między czasie bierzemy Quest o nazwie "Doing your part" od "Billmaster Brayn", który polega na zrobieniu commission, a je akurat oddamy robiąc innego Questa. Kiedy będziemy zbierać Eroded Granite, to warto odblokować sobie Emberspringa z Samia's Hope.
Daje on Quest "Welcome to Verra" który polega na dojściu do któregoś z miast Lionhold lub Samia's Hope, osobiście polecam Samia's Hope, ze względu na mniejszy natłok ludzi w tym miejscu. Po drodze jest sporo porozrzucanej broni na podłodze, którą możemy uzupełnić swoje aktualne braki w ekwipunku. Dodatkowym stadium tego Questa jest zabicie 3 goblinów, lecz polecam pominąć ten etap i zacząć zmierzać od razu do Samia's Hope.
Przy pojawieniu się w grze stoimy przy wielkim portalu, który podobno Nas przywiódł do tej surowej krainy. Pierw co musimy zrobić to pogadać z jakimkolwiek NPC, który ma znacznik nad sobą.