Podobnie jak w przypadku tanka, cleric jest kluczową postacią w każdej grupie i nie powinien mieć trudności ze znalezieniem towarzyszy do wspólnej rozgrywki, tym bardziej że zasadną jest praktyka dwóch kleryków w party.
Tyczy się to w głównej mierze do unikalnego, jak na razie, czaru Resurect pozwalającego wskrzesić poległych. W przypadku klęski jednego z kleryków, drugi może przywrócić go do życia bez konieczności przedzierania się przez hordy nieprzyjaciół z najbliższej kapliczki.
Wybór tej klasy jest odpowiednią decyzją dla każdego, kto chce z relatywną łatwością znaleźć miejsce w drużynie i jest w stanie wziąć odpowiedzialność za towarzyszy, nie licząc na znaczący dps. Dobrą decyzją może być również samowystarczalny, samotny uzdrowiciel, którego głównym zajęciem jest pozyskiwanie surowców, które nierzadko można pozyskać w pobliżu przeciwników, z którymi stosunkowo łatwo będzie mógł sobie poradzić.
Posiadanie w zestawie swoich umiejętności całego arsenału czarów leczących daje możliwości utrzymania się przy życiu graniczące z nieśmiertelnością. Grając solo, cleric jest w stanie bez większego trudu poradzić sobie z przeciwnikami, którzy są nie do pokonania dla innych klas. Ma to jednak swoje konsekwencje. Bardzo mały zestaw możliwości zadawania obrażeń oraz duża ilość czasu potrzebna na leczenie sprawia, że każdy pojedynek samotnego kleryka jest nienaturalnie długi i szybko może doprowadzić do frustracji.
Wysyłasz falę promiennej energii, która rani wszystkich wrogów przed tobą i nakłada na nich efekt Niestabilności. Jeśli trafiony cel jest uciszony, usuwasz z niego jedno wzmocnienie.
Dodatkowo leczy Ciebie oraz maksymalnie dziesięciu sojuszników.
Wskrzeszasz wskazanego sojusznika z częścią jego maksymalnego zdrowia i many.
Przyzywasz krąg promienistych łańcuchów w wybranym miejscu na kilka sekund, który co sekundę zadaje obrażenia wszystkim znajdującym się w jego zasięgu. Osłabione cele w momencie pierwszego impulsu zostają unieruchomione.
Wszystkie grafiki oraz filmy użyte przy tworzeniu tej podstrony są własnością intelektualną Intrepid Studios i zostały użyte za zgodą w celach non profit.