DARK STAR
Autor: Widemo
W Ashes of Creation każdy node będzie posiadał swoją strefę wpływów, która będzie zwiększać się wraz z jego poziomem. Jeżeli dojdzie do wypadku gdzie dwa sąsiednie node’y osiągną podobny poziom rozwoju, a ich ZOI (ZOI - Zone of Influence - strefa wpływów) będą ze sobą sąsiadować, burmistrzowie będą mogli wypowiedzieć wojnę. Przegrany stanie się wasalem zwycięzcy i będzie musiał mu płacić podatki. Node może pozyskać wasali również bez wojny, wystarczy że osiągnie wyższy poziom, dzięki czemu jego ZOI się powiększy i będzie w stanie wchłonąć wioski lub miasteczka niższego poziomu.
Wasal nie może przeciwstawić się node’owi któremu podlega, poza płaceniem podatków będzie też przekazywał nadwyżkę expa swojemu zwierzchnikowi oraz zawszę będzie o minimum jeden poziom rozwoju niżej. Przykładowo wioska będąca wasalem miasteczka nie będzie mogła awansować do poziomu 4 dopóki główny node nie awansuje do poziomu miasta. W zamian wasale mogą liczyć na wsparcie nadrzędnego node’a oraz będą czerpać korzyści z jego specjalnych umiejętności, o których możecie przeczytać więcej tutaj.
Node’y będące wasalami głównego miasta mogą również posiadać swoich lenników. Metropolia może kontrolować maksymalnie dwa miasta. Miasto może kontrolować jedno miasteczko i jedną wioskę, która może mieć pod sobą jedno obozowisko i ekspedycję.
Dungeony, Raidy, World bossy, Moby, Zadania, Eventy, Narracja, Surowce oraz inne zawartości w ZOI będą miały zróżnicowany zakres poziomów skalujący się z rozwojem node’a. W świecie Verry nie będzie ściśle określonych stref poziomów, zamiast tego przykładowo, stworzenia 10 poziomu będą pojawiały się obok dróg, kilka potworów poziomu 20 zacznie występować w głębi lasu, a w górach nieopodal będą stacjonować bestie 30 poziomu. Te współczynniki będą się zmieniać w zależności od poziomu node’a który otaczają. W miarę rozwoju miasta tereny stają się bardziej niebezpieczne, “Cała ta cywilizacja przyciąga uwagę rzeczy które nie powinny istnieć” ~ Steven Sharif
Jednym z nich będzie wojna o terytorium, której celem będzie zdominowanie sąsiedniego węzła aby uczynić go swoim wasalem. Burmistrzowie po zadeklarowaniu wojny będą mogli zlecać zadanie obywatelom node’a których celem będzie przygotowanie ich osady do potyczki, gracze w zamian za ukończenie tego typu zadań mogą liczyć na dodatkowy exp, glint oraz złoto, natomiast miasto w nagrodę za zaangażowanie obywateli otrzyma surowce potrzebne do wojny, oraz mandaty zapewniające burmistrzowi pewne umiejętności:
Bolster Vitality (Wzmocnienie witalności)
Nakłada na obywateli w sporym promieniu wzmocnienie witalności
Invoke Power (Przywołanie mocy)
Zwiększa obrażenia magiczne obywateli o 20%, na czas 5 minut.
Node Defense (Obrona węzła)
Wzmacnia odporność o 20%, na czas 5 minut.
Node Physical Power (Moc fizyczna węzła)
Zwiększa obrażenia fizyczne obywateli o 20%, na czas 5 minut.
Wojna będzie podzielona na kilka etapów, wygrywanie ich zapewnia dodatkowe punkty node’owi, a ten który uzyska ich najwięcej wygrywa. Po wypowiedzeniu wojny obywatele wrogo nastawionych do siebie miast zostaną oznaczeni jako gracze pvp, czyli będą mogli ze sobą walczyć nie obawiając się kary w postaci korupcji. Zabicie gracza z wrogiego noda będzie zapewniało dodatkowe punkty. Innym sposobem na uzyskanie punktów jest wykonywanie eventów wojennych, wydarzenia pvp będą miały miejsce w tak zwanym “prime time” serwera, czyli między godziną 15:00, a 21:00. Jednym z takich eventów był “Harness the Godspike”.
Polegał on na zebraniu 100 nasyconych materiałów oraz 100 sztuk nasyconej krwi, miejsca w których będą mogli pozyskać te surowce były oznaczone na mapie, obie drużyny mają to samo zadanie i widzą wzajemnie swój progres, co pozwala podejść do tego zadania bardziej strategicznie planując starcia pvp, aby utrudnić zadania przeciwnikowi. Kolejnym etapem wojny jaki został nam zaprezentowany na live 31 maja 2024, było przejęcie kontroli nad legendarną bronią, czas walki jest dość długi, ale obie drużyny mogły go skracać lub wydłużać na swoją korzyść poprzez zabijanie 4 mini bossów pojawiających się na mapie w okolicy.
Właśnie w taki sposób będą wyglądały wojny w Ashes of Creation.
Niektóre zadania zapewniające punkty będzie można wykonywać przez cały dzień, takie jak zabijanie wrogich graczy. Natomiast te ważniejsze zadania angażujące większą ilość graczy będą w wyznaczonych godzinach, a zwycięzcą zostanie ten kto finalnie uzyska największą ilość punktów.
Dołączając do Dark Star, stajesz się częścią ekscytującego projektu, który obiecuje niezapomniane przeżycia i wspólny rozwój. Nasza społeczność już teraz łączy ludzi pełnych pasji i gotowych na wspólne przygotowania do premiery gry. Nie czekaj – dołącz do nas i wspólnie kreujemy przyszłość w Ashes of Creation. Twoja przygoda zaczyna się tutaj, w Dark Star!