DARK STAR
Autorzy: Miyami, Widemo
W Ashes of Creation gracze będą mieli możliwość zidentyfikowania rodzaju node’a na podstawie jego charakterystyki, co determinuje sposób w jaki będzie zarządzany i rozwijany.
W zależności od typu node’a, będą różne mechaniki wyboru burmistrza, które wprowadzą zróżnicowane strategie. Unikalne moce metropolii pozwalają graczom na kreatywne podejście do budowania node’ów od poziomu wioski aż do maksymalnego. W niniejszym artykule przyjrzymy się bliżej rodzajom node’ów, metodom wyboru burmistrza oraz specjalnym budynkom, które znajdą się w ich obrębie.
W Ashes of Creation gracze będą mogli zidentyfikować rodzaj węzła na poziomie pierwszym (Expedition) na podstawie populacji NPC lub na trzecim poziomie po metodzie wyboru burmistrza.
Istnieją cztery główne typy node'ów:
Divine (Religijny/Boski)
Economic (Ekonomiczny)
Military (Wojskowy)
Academic (Naukowy)
Każda metropolia będzie posiadać umiejętność specjalną zależną od jej typu:
Divine - odblokuje budowle “Mega Catacombs”, które połączone będą z innymi boskimi node’ami, oferując przy tym unikatowych przeciwników i wyjątkowe dropy
Economic - metropolia ekonomiczna odblokowuje zdolność „połączonej ekonomii”, co pozwala wszystkim miastom i wioskom (też typu ekonomicznego) w zasięgu metropolii przeglądać, kupować oraz wystawiać towary na wspólnym rynku. Dwie metropolie ekonomiczne mogą połączyć swoje rynki, ale towary nie teleportują się automatycznie – trzeba je odebrać osobiście.
Military - choć jeszcze nie ogłoszono umiejętności w node’dzie militarnym od poziomu 4 będzie można zostać łowcą głów, co umożliwi polowanie na graczy ze statusem „korupcji” i pokazanie ich lokalizacji na mapie. Kolejnym atutem tego rodzaju miast będzie zmniejszona kara za korupcję.
Academic - odblokuje możliwość teleportacji między wasalami, a jeśli będą istniały dwie metropolie tego typu, możliwa będzie szybka podróż między nimi za pomocą statków powietrznych. Obywatele metropolii będą mogli teleportować się do dowolnego wasala, a mieszkańcy wasalnego node’a tylko między swoją wioską a metropolią. W przypadku wojny teleportacja do wasala będzie wyłączona, podobnie jak szybka podróż do metropolii.
W zależności od rodzaju node’a, metoda wyboru burmistrza (mayora) będzie się różnić:
Divine
Stanowisko burmistrza będzie mogła objąć osoba, która zdobędzie najwięcej „favor” z zadań PvE w node’ie. Favor to specjalna waluta, która będzie dostępna w boskich node’ach, nie będzie można nią handlować z innymi graczami.
Economic
Stanowisko burmistrza będzie wystawiane na aukcję w ciemno. Osoba, która zaoferuje najwięcej, wygrywa. Pieniądze tych, którzy zaoferowali mniej, przepadają.
Military
Wybór burmistrza odbywać się będzie poprzez turniej PvP. W tygodniu wyborczym node będzie przechodził w stan otwartej strefy PvP, gdzie kandydaci (i ich wspierający obywatele) zdobywają punkty. Osoba z najwyższą liczbą punktów na koniec tygodnia wygrywa.
Academic
W tym systemie panuje demokracja. Obywatele głosują na kandydatów, a wygrywa ten, który zdobędzie najwięcej głosów. Głosowanie jest poufne, a ten typ node’a jest jedynym, rodzajem jaki zobaczyliśmy podczas obecnej fazy testów Alpha II.
Divine
Temples - możliwe do wybudowania od poziomu 3, zapewniają dodatkowe questy religijne.
Economic
Markets - dostępne od poziomu 3, oferują m.in. Auction House, Trade Hauling Stables i Hunter’s Post.
Exchange - od poziomu 4, zapewnia dodatkowe zdolności, takie jak Trade Emissary i rozbudowaną giełdę.
Galleria - możliwa do wybudowania w mieście poziomu 5, oferuje dodatkowe licencje biznesowe oraz informacje o trasach handlowych.
Emporium - dostępny tylko w metropolii, oferuje globalne ceny oraz inne korzyści dla handlu.
Military
Barracks - możliwe do postawienia od poziomu 3, umożliwiają utworzenie garnizonu NPC w celu obrony przed atakami.
Academic
Library - od poziomu 3, zbiera informacje z serwera, w tym o lokalizacjach surowców.
Collage - możliwe do postawienia od 4 poziomu, oferuje dodatkowe funkcje, takie jak identyfikacja komponentów i certyfikaty schematów budowlanych.
University - dostępny od poziomu 5, oferuje certyfikaty schematów budowlanych i możliwość identyfikacji komponentów legendarnych.
Academy - dostępny tylko dla metropolii, zapewnia komponenty do naprawy przedmiotów legendarnych oraz certyfikaty dla schematów budowlanych.
System node’ów w Ashes of Creation pozwala graczom rozwijać miasta zgodnie z ich typem – religijnym, ekonomicznym, militarnym lub naukowym. Każdy node oferuje unikalne budynki i odmienne mechaniki wyboru burmistrza, co wprowadza zróżnicowane strategie zarządzania. Ta różnorodność zapewnia dynamiczną rozgrywkę, gdzie współpraca i rywalizacja kształtują rozwój świata gry.
Dołączając do Dark Star, stajesz się częścią ekscytującego projektu, który obiecuje niezapomniane przeżycia i wspólny rozwój. Nasza społeczność już teraz łączy ludzi pełnych pasji i gotowych na wspólne przygotowania do premiery gry. Nie czekaj – dołącz do nas i wspólnie kreujemy przyszłość w Ashes of Creation. Twoja przygoda zaczyna się tutaj, w Dark Star!