DARK STAR
Autor: Widemo
W świecie Verry znajdziemy lokacje z World Bossami. Będą to silni przeciwnicy, do pokonania których będzie potrzebna większa grupa graczy. Do tej pory zaprezentowano nam dwóch przeciwników tego typu.
Pierwszym World Bossem, z jakim przyjdzie nam stanąć do walki, będzie Tumok – wielki Cyklop spacerujący po Riverlandsach, niszczący wszystko, co stanie mu na drodze. Twórcy przewidują, że do pokonania go będzie potrzebna grupa od 16 do 32 graczy w przedziale między dwudziestym pierwszym a trzydziestym dziewiątym poziomem. Boss powinien być wymagający, ponieważ ma 30 poziom oraz 1 milion punktów zdrowia.
Walkę z tym bossem możemy podzielić na trzy fazy. W każdej z nich Tumok będzie modyfikował swoje zachowanie, testując drużynę, która rzuciła mu wyzwanie.
Faza 1
Cyklop skupia się na atakach fizycznych. Jest to najprostsza faza, dzięki której możemy zapoznać się z większością ataków bossa, takimi jak:
Tank Spike – uderza główny cel swoją bronią, zadając obrażenia obszarowe.
Stomp – uderza stopą w cel.
Foot Swipe – tupa nogą, jednocześnie zadając obrażenia obszarowe w stożku.
Charge – Tumok szarżuje w losowy cel.
Uproot – używa po szarży; tworzy korzenie w kształcie stożka, które ogłuszają graczy.
Fungus Heal – wyciąga grzyb z pnia, aby go skonsumować i wyleczyć się za pewien procent zdrowia.
Spirit Roar – ryczy i przywołuje do pomocy ducha wilka.
Faza 2
Ta faza rozpoczyna się, kiedy zdrowie cyklopa spadnie o około ⅓. Jeśli ten warunek zostanie spełniony, Cyklop wbije swoją broń w ziemię, zmieniając ją w totem, z którego w ośmiu różnych kierunkach wyrosną korzenie spowalniające oraz zadające obrażenia graczom. W tym czasie Tumok, pozbawiony swojej broni, skupia się na losowym graczu.
Podczas tej fazy najważniejszy będzie DPS, ponieważ totem będzie posiadał własny pasek zdrowia, a jeśli nie uda się go zniszczyć wystarczająco szybko, na arenie zaczną wyrastać grzyby, które uleczą Cyklopa o spory procent jego zdrowia.
Tumok's Gaze – Tumok koncentruje się na losowym celu i go goni.
Tumok's Totem – stawia totem, z którego wyrastają korzenie, spowalniając i zadając obrażenia graczom.
Healing Caps – na korzeniach z totemu wyrastają grzyby. Jeśli urosną do odpowiedniego rozmiaru, boss podejdzie do nich i je zadepta, lecząc się w ten sposób za znaczną ilość punktów zdrowia.
Faza 3
Po zniszczeniu totemu Cyklop wpada w furię, zwiększając swoje obrażenia oraz szybkość. W trakcie tej fazy otrzymuje kilka nowych ataków AOE oraz przywołuje więcej duchów wilków do pomocy.
Tumok's Rage – wzmacnia swoją prędkość i obrażenia.
Overhead Slam – silny atak obszarowy z dużym zasięgiem (360°).
Enraged Jump – skacze w losowy cel.
Enraged Slap – atak obszarowy w kształcie stożka.
Enraged Spirit Roar – przywołuje duchowego wilka do pomocy, a z biegiem czasu okresowo przywołuje dodatkowe wilki.
Loot z Tumoka
Po pokonaniu Cyklopa powinniśmy otrzymać wyposażenie na 20 poziom. W chwili obecnej wiadomo, że wypadają z niego unikalne bronie „Briarhome”, takie jak:
Długi i krótki łuk,
Buława,
Berło,
Tarcza,
Miecz jedno- i dwuręczny,
Różdżka.
Te bronie charakteryzuje pasywny efekt, który zapewnia dodatkową regenerację zdrowia na sekundę.
Smok nazywa się Firebrand. Podczas testów można było zdobyć z niego jedne z najlepszych łupów. Aby stawić mu czoła, potrzebny będzie rajd składający się z około 40 osób, najlepiej na maksymalnym 25 poziomie. Podczas testów twórcy rozmieszczali na mapie kilka miejsc, w których mógł się pojawiać ten przeciwnik, ale podczas pokazu walki ze smokiem twórcy zapewniali, że przed rajdem trzeba będzie ukończyć event w Citadel of the Steel Bloom, który zapewni artefakt w postaci smoczego jaja. Zdobycie go spowoduje, że smok przyleci pod cytadelę, więc w przyszłości prawdopodobnie w ten sposób będzie można rzucać wyzwanie temu potężnemu przeciwnikowi.
W trakcie testów Alpha 2 smok posiadał 923 047 punktów zdrowia. W jego arsenale znajduje się wiele ataków obszarowych, z których niektóre skupiają się na największej grupie graczy w okolicy. Na początku ataki są dość proste, oparte na ciosach pazurami lub ogonem, jednak z czasem coraz częściej pojawiają się ataki ogniste:
Ground Slam – uderza w ziemię, tworząc falę uderzeniową, która zadaje obszarowo obrażenia fizyczne.
Fire Slam – atak obszarowy zadający obrażenia ogniste.
Scream – nakłada debuff na ~10 graczy. Po zakończeniu jego działania lub po śmierci gracza tworzy pod nim plamę płomieni.
Line of Fire – smok wznosi się w powietrze, następnie szarżuje przed siebie, zionąc ogniem i zadając spore obrażenia.
Flame Circles – tworzy wokół siebie trzy okręgi ognia, które po kilku sekundach zaczynają wybuchać, zaczynając od wewnętrznego pierścienia. Powinien użyć tego ataku na początku fazy 2.
Flame Breath – smok podskakuje i zionie ogniem w stożku ~180°, celując w największe skupisko graczy, zadając im obrażenia oraz nakładając status Burning.
Burning – efekt zadający obrażenia od ognia co sekundę. Trwa od 8 do 24 sekund w zależności od ilości nałożonego debuffa.
Flame Patches – przywołuje plamy płomieni pod nogami graczy wokół Firebranda.
Podczas walki smok zacznie przyzywać dodatkowe miniony, które trzeba będzie pokonać w określonym czasie. Jeśli tego nie zrobimy, smok wchłonie wszystkie pozostałe przy życiu miniony, zyskując za każdego z nich ładunek wściekłości, który zwiększa jego obrażenia. Liczba przyzwanych minionów ma skalować się z liczbą graczy atakujących smoka, co ma utrudnić pokonanie go zergiem.
Flame Meteors – atak rozpoczynający trzecią fazę. Firebrand wzbija się w powietrze i zrzuca na ziemię ogniste meteoryty. W miejscu ich upadku pojawiają się plamy ognia oraz ogniste miniony.
Consume Minions – smok pożera wszystkie pozostałe przy życiu miniony, a za każdego z nich otrzymuje ładunek wściekłości.
Flame Dive – smok wznosi się w powietrze, aby po chwili zanurkować w ziemię, zadając ogromne obrażenia osobom znajdującym się w pobliżu miejsca jego lądowania.
Loot z Firebranda
Po pokonaniu bossa możemy cieszyć się nagrodami. W jego puli dropów znajdują się miecz jedno- i dwuręczny oraz długi łuk. Charakterystyczną cechą tych broni jest to, że zadają dodatkowe obrażenia ogniste. Poza nimi jest również tarcza zapewniająca dodatkową odporność na ogień. Innymi wartościowymi przedmiotami są receptury, które mogą zawierać jeden z wyżej wspomnianych przedmiotów lub schematy na stworzenie zwojów wspomagających zaklinanie wyposażenia, które zwiększa jego statystyki.
World Bossy w Ashes of Creation oferują zróżnicowane i wymagające wyzwania, które zachęcają do współpracy w dużych grupach graczy. Zarówno Tumok, jak i Firebrand to przykład starannie zaprojektowanych przeciwników, których pokonanie daje ogromną satysfakcję oraz cenne nagrody. Rozgrywka wokół tych bossów podkreśla znaczenie strategii i pracy zespołowej, jednocześnie wprowadzając emocjonujące mechaniki walki. W przyszłości możemy oczekiwać jeszcze bardziej rozbudowanych i angażujących starć z kolejnymi World Bossami.
Dołączając do Dark Star, stajesz się częścią ekscytującego projektu, który obiecuje niezapomniane przeżycia i wspólny rozwój. Nasza społeczność już teraz łączy ludzi pełnych pasji i gotowych na wspólne przygotowania do premiery gry. Nie czekaj – dołącz do nas i wspólnie kreujemy przyszłość w Ashes of Creation. Twoja przygoda zaczyna się tutaj, w Dark Star!