DARK STAR
Autorzy: Miyami, Widemo
W Ashes of Creation mechanika i sam proces gatheringu jest bardziej zaawansowany i realistyczny niż w tradycyjnych MMORPG. Zamiast klasycznego/zwykłego pozyskiwania złota czy kamienia, gracze mogą natrafić na różne surowce, które będą ukryte wewnątrz skał lub drzew, które muszą najpierw “otworzyć”, aby odkryć ich zawartość. W późniejszym etapie gry będą dostępne umiejętności pozwalające na odkrycie zawartości surowca przed jego wydobyciem.Mechanika ta dodaje element nieprzewidalności do procesu gathering’u.
Przetwarzanie surowców jest kolejnym istotnym elementem gry. Miasta oferują stanowiska do przetwarzania na poziomie czeladnika ale by uzyskać je na poziomie mistrzowskim i arcymistrzowskim gracze będą musieli zainwestować w freeholdy, na których będą mogli rozwijać swoje stacje przetwórcze. W miastach dostępne będą również publiczne pola uprawne oraz zagrody dla zwierząt, które pozwalają graczom na rozwijanie swoich profesji bez korzyści posiada swojej własnej działki. Jednak te publiczne pola będą ograniczone do niższych poziomów wytwarzania.
Dodatkowo warto wspomnieć, że sezony w Ashes of Creation będą miały wpływ na to, jakie rośliny i zwierzęta można hodować. Na przykład, latem będą rosły lepiej niektóre rośliny i warzywa, a jesienią inne, co zmusza gracza do planowania swoich działań uwzględniając zmiany pór roku.
Crafting w grze Ashes of Creation będzie procesem dość skomplikowanym, wymagał będzie od gracza tworzenia poszczególnych elementów przedmiotów, które później łączy się w item docelowy. Przykładem może być crafting miecza, gracz będzie musiał oddzielnie stworzyć rękojeść, głowicę oraz ostrze, na koniec trzeba te 3 elementy połączyć w całość.
Najlepsze stacje craftingu przedmiotów ulokowane będą w miastach i metropoliach. W Metropoliach będą dostępne dwie stacje craftingu na poziomie GrandMastera, natomiast w miastach jedna. Dodatkowo warto wspomnieć o miastach Akademickich, które oferować będą dodatkowe bonusy do craftingu wykonywanego w ich granicach. Stacje te pozwolą graczom AoC na craftowanie najbardziej zaawansowanych i najsilniejszych broni.
Podczas procesu craftingu, gracze będą mieli możliwość modyfikowania receptur, co pozwoli na wykorzystanie rzadkich i cennych surowców w celu zwiększenia ich wydajności oraz mocy finalnego produktu. Gdy gracz użyje lepszych materiałów do craftingu, rzadkość i wartość przedmiotu wzrasta. Na przykład, przedmiot stworzony z pospolitych fragmentów miedzi i cynku będzie miał niski poziom rzadkości, ale zastosowanie surowców wyższej jakości pozwoli podnieść jego wartość do poziomu legendarnego. Dzięki temu systemowi gracze będą mogli elastycznie dostosowywać i ulepszać swoje przedmioty.
Receptury na przedmioty będą mogły być pozyskiwane na wiele sposobów:
Kupno od NPC - podstawowe receptury kupić będzie można od różnych sprzedawców.
Loot z mobów - niektóre receptury dostępne będą tylko jako rzadki loot z silnych mobów.
Nagrody za reputację - gracze będą mogli otrzymać unikalne receptury za punkty reputacji w danym mieście, nie trzeba być obywatelem tego miasta.
Dekonstrukcja rzadkich itemów - rozkładając te przedmioty, gracze mogą odkryć nowe receptury lub zyskać rzadkie materiały.
Niektóre receptury w Ashes of Creation mogą rozwijać się z czasem. W miarę jak gracze wielokrotnie wytwarzają dany przedmiot, istnieje możliwość, że odkryją bardziej zaawansowaną wersję receptury.
W Ashes of Creation system profesji jest bardzo rozbudowany oraz oferuje graczom możliwość specjalizacji w różnych dziedzinach. Gracze mogą rozwijać swoje umiejętności w trzech głównych kategoriach: zbieractwo, przetwarzanie i crafting.
Kategorie Profesji:
Gathering:
Fishing (Wędkarz)
Herbalism (Zielarz)
Hunting (Myśliwy)
Lumberjacking (Drwal)
Mining (Górnik)
Processing:
Alchemy (Alchemik)
Animal Husbandry (Hodowca Zwierząt)
Cooking (Kucharz)
Farming (Rolnik)
Lumber Milling (CIeśla/Pilarz)
Stonemasonry (Kamieniarz)
Metalworking (Hutnik)
Tanning (Garbarz)
Weaving (Tkacz)
Crafting:
Arcane Engineering (Inżynier Arkan)
Armorsmithing (Płatnerz)
Carpentry (Stolarz)
Jewel Cutting (Jubiler)
Leatherworking (Rymarz)
Scribing (Skryba)
Tailoring (Krawiec)
Weapon Smithing (Kowal)
System rozwoju profesji w Ashes of Creation jest zaprojektowany tak, aby gracze musieli dokonywać strategicznych wyborów dotyczących specjalizacji. Każdy swe siły może spróbować we wszystkich 22 profesjach na poziomie nowicjusza. Jeżeli jednak gracz będzie chciał osiągnąć wyższe poziomy profesji, konieczne będzie ograniczenie się do mniejszej ilości specjalizacji.
Novice (Nowicjusz): Poziom 1-10, dostępne wszystkie 22 profesje. Na tym etapie gracze mogą swobodnie eksplorować wszystkie profesje, aby zrozumieć, która z nich najbardziej im odpowiada.
Apprentice (Uczeń): Poziom 10-20, możliwość rozwoju 5 wybranych profesji. Gracze muszą zacząć zawężać swoje wybory, koncentrując się na profesjach, które chcą rozwijać dalej.
Journeyman (Czeladnik): Poziom 20-30, możliwość rozwoju 4 profesji. Na tym etapie specjalizacja staje się bardziej wyraźna, a gracze muszą dokonać trudnych wyborów dotyczących dalszego rozwoju.
Master (Mistrz): Poziom 30-40, możliwość rozwoju 3 profesji. Gracze, którzy osiągną ten poziom, będą uznawani za ekspertów w swoich dziedzinach.
Grandmaster (Arcymistrz): Poziom 40-50, możliwość rozwoju 2 profesji. Osiągnięcie statusu grandmastera oznacza pełne opanowanie wybranych profesji i pozwala na pełne rozwinięcie drzewka umiejętności.
Tylko Grandmasterzy będą mogli maksymalnie rozwinąć swoje drzewko umiejętności. Gracze będą musieli starannie wybierać, w które profesje chcą zainwestować czas i zasoby, ponieważ tylko dwie z nich mogą osiągnąć najwyższy poziom.
Profesje będą kluczowe dla ekonomii gry, umożliwiając graczom handel wyrobami i surowcami. Grandmasterzy dostarczą najwyższej jakości przedmioty, stając się ważnymi postaciami na serwerze. System node’ów wpłynie na dostępność surowców oraz stacji przetwarzania, a rozwój miast przyciągnie rzemieślników i handlowców, kształtując gospodarkę regionu.
W Ashes of Creation system craftingu, gathering’u i processing’u oferuje graczom złożone i realistyczne doświadczenia. Zbieranie surowców, modyfikowanie receptur oraz sezonowe zmiany w hodowli roślin i zwierząt wprowadzają dodatkowy element rozgrywki. System profesji wymaga starannego planowania i wyboru specjalizacji, co czyni crafting kluczowym elementem gry. Profesje mają również znaczący wpływ na gospodarkę serwera, a mistrzowie w swoich dziedzinach staną się kluczowymi postaciami w społeczności.
Dołączając do Dark Star, stajesz się częścią ekscytującego projektu, który obiecuje niezapomniane przeżycia i wspólny rozwój. Nasza społeczność już teraz łączy ludzi pełnych pasji i gotowych na wspólne przygotowania do premiery gry. Nie czekaj – dołącz do nas i wspólnie kreujemy przyszłość w Ashes of Creation. Twoja przygoda zaczyna się tutaj, w Dark Star!