DARK STAR
Autor: Miyami
Podczas ostatniego streamu z 27 września 2024 roku, zespół deweloperów Ashes of Creation podał szereg informacji dotyczących nadchodzącej już 25 października pierwszej fali Alphy II. Wydarzenie przyciągnęło uwagę społeczności, a w trakcie transmisji omówiono mechaniki, lokacje, oraz wczesny gameplay.
W trakcie transmisji przedstawiony bardziej społeczności został Bill Trost, doświadczony projektant gier, który od niedawna pełni rolę Director of Design w Intrepid Studios. Trost, wcześniej pracował przez sześć lat w Amazon Game Studios nad New World, co świadczy o jego bogatym doświadczeniu. Udzielał się m.in. przy klasycznych grach MMORPG, takich jak EverQuest. Podczas transmisji podkreślił, że projekt Ashes of Creation przyciągnął go swoją pozorną "niemożliwością". To wyzwanie sprawia, że projekt ten jest dla niego atrakcyjny.
Transmisja zaczęła się od drobnej wpadki technicznej, kiedy film prezentujący grę zacinał się. Na szczęście Margaret Krohn, szybko zareagowała, przywracając płynność materiałowi. Jej obecność w roli prowadzącej przyczyniła się do stworzenia przyjaznej atmosfery, a także zapewnienia widzów, że gra jest w ciągłym rozwoju.
Faza Alpha 2 ma być regularnie updatowana, z naciskiem na zbieranie opinii graczy. Uczestnicy testów będą mieli okazję odkrywać zrujnowane miasto Aela, które stanie się jednym z kluczowych miejsc w grze. W tym miejscu znajdować się będzie placówka wojskowa Kaelarów, znana jako Lion Hold, będąca punktem startowym dla nowych alphowiczów/graczy. W Aela gracze spotkają na swojej drodze pierwszych NPC, którzy oferować będą zadania, a także zyskają dostęp do podstawowych stacji rzemieślniczych, które umożliwiać będą crafting.
Podczas prezentacji zwrócono szczególną uwagę na Citadel of the Steel Bloom, kiedyś siedzibę zakonu, a obecnie opanowaną przez bandytów lokacje. To miejsce zostało wcześniej zaprezentowane w kontekście walki ze smokiem, co wzbudziło entuzjazm wśród widzów. Gracze dowiedzieli się również o mountach, które będą głównym środkiem transportu w grze, umożliwiając szybkie przemieszczanie się po rozległym świecie Verra. W trakcie streamu poruszono również temat wpływu decyzji graczy na rozwój node’ów. Każda decyzja podejmowana przez graczy będzie miała wpływ na rozwój otaczającego ich świata, co będzie kluczowym elementem rozgrywki. Zbieranie surowców, takich jak drewno, rośliny czy kamienie, będzie miało znaczenie nie tylko dla postaci, ale również dla samego node’a, którego gracze będą tworzyć.
Ważnym aspektem omawianym podczas transmisji były karawany. Transportowanie towarów stanie się niezbędne dla rozwoju node’a, ale gracze będą musieli uważać, ponieważ mogą stać się celem ataków ze strony innych graczy. Zostały również zapowiedziane wojny node’ów, gdzie strategia, umiejętności i współpraca zespołowa będą kluczem do wygranej.
Dodatkowo, zaprezentowano Oakenbane Keep, kolejny punkt w grze, który pokazano już wcześniej podczas prezentacji archetypu Tanka. Na widzów czekają również potężne boss’y, takie jak Tumok – cyklop oraz Firebrand – smok.
Na streamie pokazana została również mapa, a także zestaw umiejętności i pasyw dla sześciu grywalnych klas, które będą dostępne do 25 poziomu. Gracze mogli zobaczyć siedem broni, które będą miały swoje drzewka umiejętności, w tym:
Mace
Shortbow
Longbow
Onehand sword
Twohand sword
Wand
Book
W ostatniej części streamu, Steven, Margaret i Bill zaprezentowali fragmenty gameplayu. Pierw pokazali interfejs zadań oraz nowy system voice actingu, który wzbogacić ma doświadczenia graczy. Po wyjściu z lokacji startowej, widzowie mogli zobaczyć martwe "Heartwood Tree", które będą odzwierciedlać poziom rozwoju node’a. Margaret dodała, że według legendy, te drzewa były prezentem od bogini stworzenia, co wprowadza dodatkowy element lore do gry. Deweloperzy udali się następnie do Lion Hold, gdzie pokazali wstępny wygląd craftingu, questów i sprzedawców, co pozwoliło nam zobaczyć, jak wiele aspektów gry jest w fazie rozwoju.
Stream z 27 września 2024 roku dostarczył graczom wiele informacji o pierwszej fazie testów Ashes of Creation pokazując dynamiczny i złożony świat gry, który wciąż będzie się rozwijał. Wydaje się być ona ekscytującym etapem, a twórcy podkreślili jak duże znaczenie opinia graczy będzie mieć w dalszym doskonaleniu projektu. Entuzjazm wśród społeczności jest coraz większy, a oczekiwanie na kolejne aktualizacje i nowości w grze tylko rośnie.
Dołączając do Dark Star, stajesz się częścią ekscytującego projektu, który obiecuje niezapomniane przeżycia i wspólny rozwój. Nasza społeczność już teraz łączy ludzi pełnych pasji i gotowych na wspólne przygotowania do premiery gry. Nie czekaj – dołącz do nas i wspólnie kreujemy przyszłość w Ashes of Creation. Twoja przygoda zaczyna się tutaj, w Dark Star!