DARK STAR

polska gildia ashes of creation aoc hardcore pvp rekrutacja otwarta gildii mmorpg pl polska polish polski mmo discord społeczność community
polska gildia ashes of creation aoc hardcore pvp rekrutacja otwarta gildii mmorpg pl polska polish polski mmo discord społeczność community

DOŁĄCZ TERAZ  polska gildia ashes of creation aoc hardcore pvp rekrutacja otwarta gildii mmorpg pl polska polish polski mmo discord społeczność community

polska gildia ashes of creation

polska gildia ashes of creation aoc polski gildie polska gildia aoc polskie gildie aoc polskie gildie ashes of creation hardcore  

polska gildia ashes of creation aoc hardcore pvp rekrutacja otwarta gildii mmorpg pl polska polish polski mmo discord społeczność community
03 sierpnia 2025

Technologia skalowania świata - Server Meshing

Ashes of Creation w celu stworzenia dużego świata przy jednoczesnym zapewnieniu płynnej i stabilnej gry tak, żeby wymagania sprzętowe nie wymagały znanego nam dobrze “komputera z NASA”, wprowadziło technologię server meshingu. 

 

 

Czym jest Server Meshing?

 

Server Meshing to procedura, która polega na podziale świata (Realmu) na geograficzne fragmenty gdzie za każdy taki fragment odpowiadać będzie jeden serwer (server worker). Istotą server meshingu jest odpowiednia synchronizacja server workerów, tak żeby zmiana serwera, czyli z punktu widzenia gracza: przejście do innego regionu, odbywały się bez ekranu ładowania i było niezauważalne. Server Meshing pozwala na zwiększenie wydajności oraz daje większą stabilność świata w przypadku awarii bądź przeciążenia jednego server workera, ponieważ awaria jednego server workera nie ma wpływu na działania sąsiadujących workerów i reszty realmu.

 

polska gildia ashes of creation aoc hardcore pvp rekrutacja otwarta gildii mmorpg pl polska polish polski mmo discord społeczność community

Źródło: https://www.youtube.com/@AshesofCreation

 

 

Wyzwania

 

Zalety jakie oferuje server meshing mają swoją cenę. Ta technologia stawia przed deweloperami szereg wyzwań. Jednym z tych wyzwań jest synchronizacja danych i stanu świata między serwerami. Jak wspomnieliśmy wcześniej, zmiana serwera powinna odbywać się niezauważalnie nie tylko poprzez eliminacje ekranów ładowania, ale również przez streamowanie obrazu serwera sąsiadującego do naszego serwera. 

 

Znajdując się na jednym serwerze gracze muszą widzieć ruch, surowce, drzewa, a nawet swoich przeciwników, którzy mogą znajdować się na innym serwerze. Streaming tego obrazu wraz z danymi ma stworzyć pozór jakoby wszystko odbywało się równolegle bez ścian i barier. To samo tyczy się obrażeń i umiejętności. Umiejętność celowana użyta przez gracza na jednym serwerze przeciwko innemu na drugim serwerze musi do niego dotrzeć, zadać obrażenia i zwrócić informacje graczowi atakującemu, natomiast gracz atakowany musi widzieć tą umiejętność aby móc jej uniknąć.

 

Podobne wyzwania dotyczą również serwisów takich jak chat globalny, personalny bank czy chociażby lista znajomych - wszystko to musi zostać zsynchronizowane.

 

polska gildia ashes of creation aoc hardcore pvp rekrutacja otwarta gildii mmorpg pl polska polish polski mmo discord społeczność community

Źródło: https://www.youtube.com/@AshesofCreation

 

 

Static i Dynamic Griding

 

Griding w kontekście server meshingu to proces podziału świata na fragmenty, gdzie za każdy fragment odpowiada jeden server worker. Wyróżniamy dwa typy gridingu.

 

Static Griding polega na zdeterminowanym przez twórców gry wielkości i umiejscowienia fragmentów świata za które będzie odpowiadał poszczególny server worker. Plusem takiego rozwiązania jest prostota i łatwość w implementacji. Natomiast takie rozwiązanie nie jest odporne na zmienne warunki w świecie. Wyobraźmy sobie sytuacje, gdzie jeden server worker jest znacznie bardziej obciążony niż inny ponieważ to właśnie na tym rejonie świata znajduje się duża metropolia odwiedzana przez setki graczy. Rozwiązaniem tego problemu jest podział tego server workera na mniejsza, ale przecież w tak zmiennym świecie jak Ashes of Creation to miasto nie będzie wiecznie metropolią, to może się zmienić.

 

Dynamic Griding to procedura która polega na dynamicznym podziale serwer na mniejsze serwery automatycznie bez udziału deweloperów, kiedy tylko zajdzie taka potrzeba. Dynamic Griding może zostać wywołany na przykład z powodu dużego skupiska graczy w jednym rejonie, co było efektem toczącej się wojny między dwoma gildiami. Gdy obciążenie w danym rejonie mapy zmaleje, serwery “połączą się” zmniejszając ilość server workerów w danym regionie.

Realnie, jeśli chodzi o Ashes of Creation, planuje się zastosować oba podejścia. Świat będzie podzielony statycznie na duże server workery, ale kiedy zwiększy się obciążenie w ramach tych statycznych server workerów, nastąpi dynamic griding, dzieląc je na mniejsze jednostki i zwiększając wydajność w danym regionie mapy, zapewniając płynniejszy gameplay!

 

polska gildia ashes of creation aoc hardcore pvp rekrutacja otwarta gildii mmorpg pl polska polish polski mmo discord społeczność community

Źródło: https://www.youtube.com/@AshesofCreation

 

 

Na dzień pisania tego artykułu, technologia server meshingu dalej jest w fazie testów i dopracowywania oraz wyłapywania bugów.

 

 

 

 

 

Dołączając do Dark Star, stajesz się częścią ekscytującego projektu, który obiecuje niezapomniane przeżycia i wspólny rozwój. Nasza społeczność już teraz łączy ludzi pełnych pasji i gotowych na wspólne przygotowania do premiery gry. Nie czekaj – dołącz do nas i wspólnie kreujemy przyszłość w Ashes of Creation. Twoja przygoda zaczyna się tutaj, w Dark Star!

polska gildia ashes of creation aoc hardcore pvp rekrutacja otwarta gildii mmorpg pl polska polish polski mmo discord społeczność community
polska gildia ashes of creation aoc hardcore pvp rekrutacja otwarta gildii mmorpg pl polska polish polski mmo discord społeczność community
polska gildia ashes of creation aoc hardcore pvp rekrutacja otwarta gildii mmorpg pl polska polish polski mmo discord społeczność community