DARK STAR
Autorzy: Miyami, Widemo
Ashes of Creation jest grą wyczekiwaną przez wielu pasjonatów gier MMORPG. Wielu graczy określa ją jako “ostatnią nadzieję gier MMO” ze względu na ciekawe aspekty tej gry. Jednym z najbardziej wyróżniających się elementów gry będzie system node’ów, który odgrywać będzie istotną rolę w kształtowaniu świata Verra. Node’y będą obszarami rozwijającymi się, które gracze będą mogli eksplorować, osiedlać się na ich terenie, a nawet ulepszać do poziomu metropolii. Na każdym serwerze rozwój node’a może być na innymi poziomie. W zależności od zaangażowania społeczności w danym regionie node’y będą przechodziły przez różne fazy rozwoju, które graczom oferować będą nowe możliwości i questy. W artykule przyjrzymy się bliżej temu, ile node'ów znajduje się w świecie gry, oraz jakie ulepszenia można w nich wprowadzać, aby jeszcze bardziej wzbogacić rozgrywkę.
W dniu premiery Ashes of Creation do dyspozycji graczy będą mieli 85 node’ów na standardowym poziomie. Node’y będą rozmieszczone po całym ogromnym świecie Verra, który zajmować będzie powierzchnię 1200km². Każdy z węzłów startować będzie z poziomu 0, czyli nie będzie on rozwinięty, daje to graczom możliwość współtworzenia i kształtowania ich rozwoju od samego początku. Oprócz tego, dodatkowe 15 specjalnych node’ów będzie przypisane do pięciu zamków, z których każdy posiadać będzie 3 dedykowane node’y wspierające obronę i rozwój zamku.
W początkowych planach deweloperów były 103 node’y, jednak podczas testów zdecydowali się zmniejszyć ich ilość do 85. Jak wyjaśnił to Steven Sharif chcieli zwiększyć znaczenie każdego z node’ów i uczynić ich rozwój bardziej istotnym dla graczy. Zredukowanie ich liczby pozwoliło na lepsze dopracowanie obszaru treścią fabularną oraz większą interaktywność z otaczającym środowiskiem.
W Ashes of Creation każda aktywność gracza w obrębie node, czyli strefie wpływów (ZOI) zbieranie surowców, crafting, zabijanie mobów, wykonywanie questów - będzie mieć wpływ na jego rozwój. W trakcie zdobywania doświadczenia node rośnie, zwiększając przy tym swoje ZOI.
Gdy dwa sąsiadujące ze sobą node’y rozwiną się do poziomu wioski i ich ZOI zaczną się nakładać, dalszy będzie możliwy tylko poprzez wojnę między nimi. Node, który zwycięży będzie mógł się dalej rozwijać, a przegrany zostanie jego wasalem, co ograniczy jego autonomię i rozwój. System ten wprowadzi dynamikę rywalizacji i strategicznej współpracy między społecznościami graczy.
System node’ów w Ashes of creation wprowadza dynamikę, w której rozwój świata zależy od aktywności graczy. Każda interakcja wpływa ma rozwój node’ów, a wojny między nimi dodaje dreszczyk emocji i wątek strategiczny. Dzięki temu Ashes of Creation oferować będzie niepowtarzalne doświadczenia na każdym z serwerów, a współpraca i konflikty między graczami będą kształtować świat Verra. Gra ta ma szansę przynieść powiew świeżości do gatunku MMORPG, stawiając na głęboką interaktywność i dynamiczną rozgrywkę.
Dołączając do Dark Star, stajesz się częścią ekscytującego projektu, który obiecuje niezapomniane przeżycia i wspólny rozwój. Nasza społeczność już teraz łączy ludzi pełnych pasji i gotowych na wspólne przygotowania do premiery gry. Nie czekaj – dołącz do nas i wspólnie kreujemy przyszłość w Ashes of Creation. Twoja przygoda zaczyna się tutaj, w Dark Star!