DARK STAR
W ostatniej dużej aktualizacji Alphy 2 Ashes of Creation zaimplementowano długo wyczekiwaną mechanikę oblężenia miast!
W tym artykule dowiesz się o podstawowych mechanikach oblężenia, przebiegu walki oraz jej etapach, a także opowiem, czemu takie oblężenie ma służyć.
Po co przeprowadzać oblężenie?
W obecnej formie, w jakiej zaimplementowana jest mechanika oblężeń, nie niesie ona ze sobą żadnych negatywnych skutków dla miasta, które takie oblężenie przegrało. Natomiast w przyszłości będzie to niezwykle silne narzędzie do zmiany dynamiki rozwoju okolicznych wiosek, miast i metropolii. Oblężenie, które zakończy się sukcesem po stronie atakujących, dewastuje node'a, obniża jego poziom, a także powoduje straty w magazynach graczy w danej miejscowości.
Obniżenie poziomu node'a nie tylko utrudnia, a nawet uniemożliwia tworzenie niektórych przedmiotów czy surowców, ale również naraża miasto na utratę wpływów politycznych i ekonomicznych. Zmniejszenie poziomu rozwoju danego node’a może także ułatwić ościennym miastom wasalizację takiego node’a.
Jak przeprowadzić oblężenie?
Aby przeprowadzić oblężenie node’a, gracze muszą najpierw zdobyć specjalny przedmiot – Declaration Item, który pozwala ogłosić intencję ataku. Sam proces przygotowania oblężenia trwa kilka dni w świecie gry i pozwala obrońcom na organizację sił.
Gracz posiadający taki przedmiot musi udać się do miasta, przeciwko któremu ma zostać przeprowadzone oblężenie, a następnie umieścić ten przedmiot w specjalnie przygotowanym kamiennym kręgu, który znajduje się w samym centrum miasta!
Etap przygotowań
Po deklaracji oblężenia obie strony mają trochę czasu na przygotowanie i dobór drużyn. W obecnej formie każdy może zapisać się na oblężenie po dowolnej stronie — atakującej lub broniącej. Każda drużyna liczy 100 osób. Przywódcy obu drużyn mają pełną dowolność w doborze uczestników. Dowódcą strony broniącej jest burmistrz miasta, natomiast dowódcą atakujących jest osoba, która zapoczątkowała oblężenie danego miasta.
Po upływie czasu na dobór drużyn cały node zostaje automatycznie zablokowany. Nikt nie może wejść na teren walki. Osoby, które były na tym terenie, ale nie zostały wybrane do jednej z drużyn, zostają przeteleportowane poza obszar potyczki. W międzyczasie członkowie obu drużyn zostają przeniesieni do swoich obozów startowych.
Bitwa – Etap I
Celem atakujących jest zniszczenie bram miasta, wedrzeć się do centrum i przejąć środkowy punkt za wszelką cenę. Wokół miasta znajdują się cztery obozy, które początkowo kontrolują obrońcy. Atakujący mogą przejąć te obozy, aby zyskać dodatkowe miejsca odradzania się.
Miasta posiadają bramy, które należy sforsować. Obrońcy nie mogą dopuścić do ich utraty, ponieważ na obecnym etapie rozwoju gry nie ma możliwości ich naprawy ani odbudowy. Natomiast atakujący nie dysponują jeszcze maszynami oblężniczymi, które mogłyby przyspieszyć niszczenie fortyfikacji.
Źródło: https://www.twitch.tv/stevensharif
Bitwa – Etap II
Drugim i najtrudniejszym etapem bitwy z perspektywy atakujących jest wdarcie się do miasta i przejęcie środkowej części node'a. Nie jest to proste zadanie, gdyż ciasne uliczki miasta kanalizują ofensywę, a w każdym budynku może znajdować się mała grupka obrońców, czekająca na sygnał do kontrataku!
Samo dotarcie do środkowej części miasta to nie wszystko! Należy także ją utrzymać i rozpocząć przejmowanie God Spike — obiektu, którego zdobycie zapewni natychmiastowe zwycięstwo drużynie atakującej. Proces przejmowania może rozpocząć tylko jedna osoba, a ochrona tej osoby jest kluczowym warunkiem zwycięstwa.
Obrońcy wygrają, jeżeli atakującym nie uda się osiągnąć wszystkich celów w ciągu jednej godziny!
Dołączając do Dark Star, stajesz się częścią ekscytującego projektu, który obiecuje niezapomniane przeżycia i wspólny rozwój. Nasza społeczność już teraz łączy ludzi pełnych pasji i gotowych na wspólne przygotowania do premiery gry. Nie czekaj – dołącz do nas i wspólnie kreujemy przyszłość w Ashes of Creation. Twoja przygoda zaczyna się tutaj, w Dark Star!