DARK STAR
Kolejny stream Intrepidu z nowościami, które niedługo wejdą w życie wraz ze startem fazy trzeciej alphy Ashes of Creation! Podczas streamu zobaczyliśmy koncept nowego regionu - The Anvils, oraz nowe rasy. Przedstawiono znaczące zmiany w ekonomii gry wraz z planowaną implementacją systemu skrzyń (Crates) oraz systemu wasalizacji i wielu innych!
Przygotowania do fazy trzeciej!
Wraz ze zbliżającym się startem fazy trzeciej PTR (Public Test Realm) będzie kluczowym narzędziem do testowania nowych featerów, które mają zawitać na serwery Alpha 2 wraz z rozpoczęciem fazy trzeciej 4 sierpnia! Intrepid postanowił udostępnić serwery PTR wszystkim osobom posiadającym klucz do Alphy 2. Jest to o tyle wyjątkowe, że wcześniej dostęp do serwera PTR miało tylko nieliczne grono testerów.
Przypomnijmy - PTR to środowisko testowe, które podlega bardzo częstym zmianom i aktualizacjom, których stabilność musi zostać sprawdzona w większym środowisku niż deweloperskie, aby wprowadzenie tych zmian na live serwery Ashes of Creation nie wyrządziły szkód w środowisku Alphy i nie zaburzył testowania i zbierania danych przez Intrepid.
Wraz z nieograniczonym dostępem do PTR dla wszystkich graczy jedno pozostaje niezmienne - visual NDA. W trakcie trwania PTR nie można publikować żadnych materiałów wizualnych z serwerów PTR.
The Anvils
W trakcie streama zaprezentowano surową formę The Anvils. The Anvils to krasnoludzka kraina, która przez wieki była przez nich terraformowana - wielkie płaskorzeźby w zboczach gór, pradawne kuźnie wewnątrz skał oraz wyryte w kamieniach liczne runy zdobią krajobraz tej wyjątkowej krainy. Płaskie góry podzielone dolinami oraz rzekami z dużą ilością iglastych lasów oraz z antycznymi ruinami krasnoludzkich budowli i krypt to nie tylko nowy rejon bogaty w surowce, zadania oraz unikalne przedmioty, ale jest to również druga lokacja startowa zaraz po Riverlandsach!
Gracze w trakcie kreacji postaci będą mogli wybrać rejon w którym chcą zacząć swoją przygodę. Twórcy przygotowali w kreacji postaci możliwość wyboru scenariuszy dla postaci, które kształtują jej historie oraz doświadczenia zanim przybyła na Verrę. To dodatkowy krok w trakcie kreacji postaci, który ma dodawać smaczku do tworzonego przez gracza bohatera.
Nowe rasy
Dodatkowo Intrepid przygotowuje się do wprowadzenia kolejnych dwóch ras do gry! Są nimi Py'rai oraz Niküa. Py'rai to odpowiednik leśnych elfów, żyjących w zgodnie z naturą. Niküa natomiast to rasa krasnoludów, która preferuje klimaty tropików i reprezentuje elementy kulturowe kojarzone z ludami Malezji. Dodatkowo ulepszono modele pancerza dla krasnoludów Dünir.
Ekonomia
Zmiany dotyczące ekonomii były chyba najbardziej wyczekiwanymi zmianami przez całą społeczność Ashes of Creation. Oto one:
System Skrzyń (Crate System) i usprawnienia dla systemu karawan
Planowany system skrzyń, to system który "materializuje" materiały przewożone przez gracza bądź karawany. W swojej początkowej wersji będzie implementował tylko i wyłącznie skrzynie do konstrukcji node'a. Te fizyczne skrzynie będą wymagały konkretnych surowców, żeby je stworzyć. Po stworzeniu, należy je dostarczyć na miejsce budowanego budynku wewnątrz node'a. Jest to system który zastąpi zwykłe oddawania surowców na poczet node'a. Dodatkowo, każda skrzynia ma swoją wagę, zatem gracz, który taka skrzynie nosi będzie poruszał się wolniej i nie będzie mógł skorzystać z wierzchowca.
Żeby to zrekompensować, niedługo po rozpoczęciu fazy trzeciej, będzie można nabyć muła, który pozwoli nam na szybsze poruszanie się ze skrzyniami i przewożenie ich w większej ilości.
Usprawniono także interfejs karawany, żeby ułatwić dołączanie do obrony bądź ataku na karawanę.
Na dodatek zapowiedziano możliwość łączenia karawan w konwój - jeden duży event, co ułatwi dołączanie do obrony oraz ataku.
To nie wszystko! Wprowadzony zostanie system Economic Region. Poszczególne node'y będą należeć do konkretnego regionu ekonomicznego. Transportowanie towarów karawanami w ramach jednego regionu ekonomicznego zapewni małe dochody w porównaniu do tych towarów transportowanych między dwoma sąsiadującymi regionami ekonomicznymi. Transportowanie towarów do odległych regionów zapewni większe zyski.
Trasy karawan staną się również bardziej dynamiczne. Transportowanie jednego towaru do danego node'a sprawi, że jego cena sprzedaży zmaleje, co zmusi to graczy do szukania nowych bardziej opłacalnych tras.
Node, PvP i systemy Gildyjne
Na początek fazy trzeciej zapowiedziano również szereg zmian dla node'ów, PvP oraz rozwoju gildii:
To tylko najważniejsze informacje, które udało nam się wyłuskać ze ostatniego streamu. Całość transmisji znajduje się tutaj: link. Kolejna faza przyniesie ze sobą wiele nowych mechanik, usprawni już istniejące, a przede wszystkim da nam możliwość dalszego wspierania projektu poprzez testowanie!
Dołączając do Dark Star, stajesz się częścią ekscytującego projektu, który obiecuje niezapomniane przeżycia i wspólny rozwój. Nasza społeczność już teraz łączy ludzi pełnych pasji i gotowych na wspólne przygotowania do premiery gry. Nie czekaj – dołącz do nas i wspólnie kreujemy przyszłość w Ashes of Creation. Twoja przygoda zaczyna się tutaj, w Dark Star!