DARK STAR
Autorzy: Miyami, Widemo
Korupcja to system który ma za zadanie wprowadzić balans w świecie z open PvP, gdzie każdy może zostać zaatakowany w dowolnym momencie. Mechanizm ten działa poprzez przypisywanie graczy do jednego z trzech statusów.
Non-Combatant (Zielony) - Domyślny status dla wszystkich graczy, oznacza brak chęci do udziału w pvp.
Combatant (Fioletowy) - Status nadawany graczowi po oflagowaniu się i zaatakowaniu innego gracza, lub po kradzieży przedmiotów ze zwłok innego fioletowego lub zielonego gracza.
Corrupted (Czerwony) - Status przypisywany osobie który zabije innego gracza o statusie non-combatant
Przez większość czasu spędzonego w świecie AoC będziemy posiadać status zielony, ale nic nie stoi na przeszkodzie aby zmienić go na fioletowy i zaatakować innego gracza np w celu przepędzenia go ze spota, należy jednak pamiętać aby nie robić tego w mieście ponieważ strażnicy atakują fioletowych graczy, oraz aby go nie zabijać bo jeśli on się nie oflaguje do PvP po jego śmierci zostanie nałożony na nas status Corruption który niesie za sobą szereg konsekwencji:
Kary są bardziej dotkliwe w zależności od tego ile statusu corrupted miał na sobie gracz. Wyższy poziom korupcji można otrzymać zabijając więcej graczy, lub jeżeli ofiara miała znacząco mniejszy lvl od oprawcy może on od razu otrzymać dwa lub trzy stacki tego statusu.
Istnieją dwa sposoby na usunięcie statusu Corrupted:
Zabijanie potworów – Jest to ryzykowne, ponieważ nie wiadomo dokładnie, ile potworów należy pokonać, a w tym czasie inni gracze mogą polować na skorumpowanego gracza.
Śmierć – Niezależnie od tego, czy gracz zostanie zabity przez innego gracza, czy potwora, utraci jeden poziom korupcji, ale poniesie karę za śmierć.
Non-Combatant (Zielony)
2% utraty doświadczenia.
Nieznaczne zmniejszenie statystyk do czasu odpracowania długu doświadczenia.
Utrata około 30% zawartości torby, a 1/3 tego dropu przepada bezpowrotnie.
Combatant (Fioletowy)
1% utraty doświadczenia.
Nieznaczne zmniejszenie statystyk do czasu odpracowania długu doświadczenia.
Utrata około 15% zawartości torby, a 1/3 tego dropu przepada bezpowrotnie.
Corrupted (Czerwony)
Około 8% utraty doświadczenia za każdy poziom korupcji.
Znaczne zmniejszenie statystyk.
Utrata założonych na postać przedmiotów.
Dla miłośników PvP w świecie gry znajdują się strefy na których kara za zabijanie graczy nie występuje, aktualnie cały biom dżunglowy, oraz fragment pustyni są tak zwanymi lawless zones, na których każdy gracz automatycznie flaguje się jako combattant. W przyszłości morza również będą strefa bezprawia.
Są jeszcze karawany które są mobilnymi eventami PvP każdy gracz który będzie obok karawany stanie przed wyborem dołączenia do ataku lub obrony, jeśli zdecydujemy się na dołączenie do którejś ze stron może bez obaw o korupcję zabijać graczy którzy wybrali przeciwną opcję.
Dołączając do Dark Star, stajesz się częścią ekscytującego projektu, który obiecuje niezapomniane przeżycia i wspólny rozwój. Nasza społeczność już teraz łączy ludzi pełnych pasji i gotowych na wspólne przygotowania do premiery gry. Nie czekaj – dołącz do nas i wspólnie kreujemy przyszłość w Ashes of Creation. Twoja przygoda zaczyna się tutaj, w Dark Star!